Kan vel ikke drive rekläm her, men som faktaopplysning er det vel Jørgenrud i Spydeberg og VP Autoparts i Stockholm eller Gøteborg som gjelder?
Dessuten bør du kanskje være oppmerksom på hva som sitter på denne bilen i hjuloppheng osv.?
Å bande inn Amazon- og 140-deler kan være litt gambling og her skal man vite hva man gjør! Skal du bygge til skiverbremser fra Aamzon eksempelvis, må du sette inn servo og bygger fra diagolanbremsesystem til enkrets og la alt trykket gå igjennom servoen. Skal du bygge til full Amazon-bremsepakke så blir det både trangtog mye styr. Men alt går har jeg hørt?
Amazonbremser fra 69-70 er verdes beste bremsessystem forresten! Avanserte kallipere med fire stempler i hver (på hver side) og triangelsystem som det ikke finnes maken til! Men det ble nok for dyrt for Volvo, de har i alle fall slittet med det.
Det krever eget skjema for utlufting, som eksempel!
Mine kallipere har holdt fra 1969, men jeg handlet nye på grunn av slappe støvhetter på sylindrene. Repsett koster im´kke særlig mindre enn byttekallipere, så da ble det bytte hos Jørgenrud med returpenger for de gamle.
Skivene er fortsatt like fine fra 1969! Men jeg bremser ikke hele tiden heller, når bilen foran har bremset ti ganger, har jeg bremset en. Jeg slipper heller gassen litt før og kjører elles meget pent og forsiktig!
"Layzy", jeg nei? Men det hjelper med bluesmusikk av Lazy Lester når jeg kjører...
Med Rock i bilen, går den mer ujevnt og for fort, synes jeg?